Blog kategorie

Top 5 owoców na keto

0
top 5 owoców na keto

W diecie keto większość owoców jest zakazanych. Ale ! Na szczęście przychodzą owoce jagodowe, które nie dość, że mają mało węglowodanów, to mają dużo wartości odżywczych !

 

Owoce jagodowe, czyli jakie? Na początku czerwca truskawki, później mamy sezon na maliny i jagody, następnie jeżyny i borówki.

 

  1. Właściwości przeciwutleniające= działanie przeciwzapalne – wymiatają wolne rodniki, które mogą uszkadzać struktury komórek i wywoływać tzw. stres oksydacyjny. Jagody, borówki, maliny oraz jeżyny to owoce, które charakteryzują się najwyższą aktywnością przeciwutleniającą.
  2. Wpływają na odporność- Jagody mają duże ilości związków bioaktywnych, które korzystnie wpływają na naszą odporność, zwiększając ją. Charakteryzują się również dużą zawartością witaminy C. Owoce jagodowe mają zastosowanie w leczeniu grypy, ale także jej zapobieganiu.
  3. Niski indeks glikemiczny- owoce te mają niski indeks glikemiczny więc, oprócz diety keto świetnie sprawdzą się u osób z cukrzycą lub insulinooprnością. Ale to nie wszystko! Owoce te oprócz niskiego indeksu wspomagają regulację glikemii, co może poprawić znacznie wrażliwość tkanek na działanie insuliny.
  4. Wysoka zawartość błonnika, niska zawartość węglowodanów- właśnie dlatego są tak świetnym pomysłem na diecie KETO! Dieta keto uboga jest w błonnik, więc owoce te świetnie się sprawdzą.

Jeżyny: 10,2 g węglowodanów (5,3 g z nich to błonnik), Truskawki: 7,7 g węglowodanów (2 g z nich to błonnik), Maliny: 11,9 g węglowodanów (6,5 g z nich to błonnik), Borówki: 14,5 g węglowodanów (2,4 g z nich to błonnik). Wartości podaliśmy na 100 g produktu.

  1. Działanie przeciwmiażdżycowe- Owoce jagodowe poprawiają funkcję śródbłonka naczyń krwionośnych, zapobiegając odkładaniu się blaszki miażdżycowej. Owoce te mają takie samo działanie surowe jak i przetworzone.
  2. Zapobiegają nowotworom- owoce te mają silne działanie przeciwutleniające, co pomaga naprawę uszkodzonych komórek. W badaniach wykazano, że szczególnie zapobiegają rozwojowi raka przełyku, piersi, jelita grubego i jamy ustnej.
  3. Dużo wartości odżywczych- Jedna porcja (150g) truskawek czy jagód w 150% pokrywa zapotrzebowanie na witaminę C, natomiast 100 g jeżyn pokrywa w 35% zapotrzebowanie na witaminę C, a w 32% na mangan.
  4. Wspomagają walkę z otyłością i jej konsekwencje – są bardzo niskokaloryczne, więc świetnie sprawdzają się w diecie u osób z otyłością, ponadto pomagają obniżać poziom cholesterolu LDL tzn. „złego cholesterolu”.

I najważniejsze, są niezwykle pyszne !! Które są wasze ulubione ??

Komentarze do wpisu (0)

Newsletter
Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać wartościowe porady dietetyczne oraz informacje o nowościach i promocjach. W każdej chwili możesz się wypisać. Za zapis otrzymasz bon rabatowy na pierwsze zakupy w wysokości 12%.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl