PROMOCYJNA DARMOWA DOSTAWA JUŻ OD 219 ZŁ

KUP PRODUKTY DO 12:00, A WYŚLEMY JE JESZCZE DZIŚ

NATURALNY SKŁAD | WYPRODUKOWANO W POLSCE

PROMOCYJNA DARMOWA DOSTAWA JUŻ OD 219 ZŁ

KUP PRODUKTY DO 12:00, A WYŚLEMY JE JESZCZE DZIŚ

NATURALNY SKŁAD | WYPRODUKOWANO W POLSCE

Keto dieta co to?

 

Keto to dieta o bardzo niskiej zawartości węglowodanów i wysokiej zawartości tłuszczu, która stała się niezwykle popularna w ostatnich latach. Dieta keto jest znana z tego, że jest bardzo skutecznym sposobem na utratę wagi i zrzucenie tkanki tłuszczowej bez uczucia głodu.

Wykazano również, że poprawia stan skóry oraz markery zdrowotne, takie jak ciśnienie krwi, poziom cholesterolu i regulacja poziomu glukozy we krwi.

 

Jak działa dieta keto?

 

Dieta keto ma niską zawartość węglowodanów i wysoką zawartość tłuszczu. Celem jest doprowadzenie organizmu do stanu ketozy, co oznacza wykorzystanie tłuszczu jako energii zamiast węglowodanów.

Dieta została po raz pierwszy opracowana w latach 20 XX wieku jako alternatywa dla postu dla osób chorych lub otyłych. Obecnie jest stosowana również przez sportowców oraz inne osoby, które chcą schudnąć i czuć się dobrze. Jest również popularna wśród osób z cukrzycą, ponieważ może pomóc kontrolować poziom cukru we krwi.

Istnieją doniesienia ze świata nauki, że diety ketogeniczne mogą być również stosowane w leczeniu epilepsji u dzieci, a także cukrzycy. Chodzi o to, że kiedy organizm używa tłuszczu jako paliwa zamiast węglowodanów, niektórym osobom łatwiej jest kontrolować poziom cukru we krwi.

 

 

Podstawowe zasady diety keto

 

Dieta ketonowa jest dietą wysokotłuszczową, niskowęglowodanową. Polega na ograniczeniu węglowodanów w celu zmuszenia organizmu do wytwarzania ketonów z tłuszczu. Ketony to związki chemiczne, które wynikają z używania tłuszczu jako paliwa zamiast glukozy (cukru).

Diety ketogeniczne istnieją od wieków, ale nie zyskały popularności aż do lat 20 ubiegłego wieku, kiedy to dr Russell Wilder z Mayo Clinic opracował pierwszy naukowy plan wprowadzania pacjentów z cukrzycą w stan ketozy poprzez ograniczenie węglowodanów i zwiększenie ilości tłuszczów.

 

keto-dieta-co-to-zasady

 

6 podstawowych zasad diety keto:

 

1. Spożywanie pokarmów z dużą ilością białka i tłuszczu przy jednoczesnym ograniczeniu spożycia węglowodanów. Zazwyczaj do mniej niż 50 gramów dziennie, ale zależne jest to od wielu czynników.

 

2. Zwiększenie spożycia warzyw na talerzu przy jednoczesnym proporcjonalnym zmniejszeniu z innymi składnikami, takimi jak mięso czy ser.

 

3. Spożywanie większej ilości zdrowych tłuszczów, takich jak olej kokosowy, tłuszcze z orzechów i oliwa z oliwek.

 

4. Picie dużej ilości wody, aby pozostać nawodnionym.

 

5. Spożywanie odpowiedniej ilości soli, aby organizm mógł prawidłowo zatrzymywać płyny, nie stając się odwodnionym.

 

6. Spożywanie odpowiedniej ilości pozostałych minerałów w tym głównie potasu oraz magnezu.

 

 

Utrzymanie masy mięśniowej na diecie Keto

 

Słyszałeś termin „masa mięśniowa”, ale być może nie do końca wiesz, o co chodzi? Masa mięśniowa odnosi się do ilości tkanki kurczliwej (Twoich mięśni), którą masz w swoim ciele. Co do zasady im więcej masz mięśni, tym szybszy będzie Twój metabolizm.

Dieta Keto może pomóc Ci utrzymać lub nawet zyskać mięśnie, jednocześnie tracąc tłuszcz. To oczywiście zależy też od obecnego poziomu ilości masy mięśniowej oraz ćwiczeń. Ważne jest, aby jeść wystarczającą ilość białka na diecie Keto, aby organizm miał wystarczającą ilość aminokwasów do prawidłowej regeneracji po treningu i innej aktywności fizycznej. Ponadto tłuszcz zawiera dużo kalorii, co pomaga zwiększyć sytość, a także zapobiega utracie mięśni podczas ketozy, ponieważ spowalnia wpływ ketozy na metabolizm białek.

Jako trener zaznaczę również tutaj bardzo ważny fakt, że sama specyfika i jakość planu treningowego oraz jakość ćwiczeń – w tym między innymi technika, mają kluczowe znaczenie dla ilości masy mięśniowej.

 

 

Co można jeść podczas diety keto?

 

Na diecie keto można jeść wiele rzeczy. Oto co między innymi można jeść będąc na diecie keto:

  • Mięsa i białka, w tym wołowina, wieprzowina, dziczyzna, drób, ryby, owoce morza, jajka i sery.
  • Warzywa low-carb, czyli praktycznie wszystkie poza dużymi ilościami ziemniaków brokułów, fasoli oraz nasion roślin strączkowych. Dokładną listę rzeczy zabronionych na keto znajdziesz klikając tutaj.
  • Różnego rodzaje wypieki keto jak chleby, bułki, ciasta, naleśniki i inne. Ale robione ze specjalnych produktów niskowęglowodanowych, które znajdziesz tutaj.
  • Słodycze, ale tylko te bez cukru z naturalnych składników, te słodzone np. erytrytolem, który jest znacznie zdrowszy od białego cukru i ma 0 kalorii. Specjalnie przygotowane zdrowe słodkości dla ketogeników i osób na low carb znajdziesz tutaj.
  • Tłuszcze i oleje, takie jak masło, masło ghee, oliwa z oliwek, olej kokosowy, oleje MCT. Niektóre orzechy są również dozwolone, ale należy pamiętać, że zawierają więcej węglowodanów netto niż większość innych grup żywności, więc nie należy przesadzać z tym. Niektóre orzechy mają więcej węglowodanów niż inne, więc będzie to zależało od tego, które z nich wybierzesz. Więcej o orzechach na keto znajdziesz klikając tutaj.

 

 

Co można pić podczas diety keto?

 

  • Woda
  • Kawa – niesłodzona lub słodzona erytrytolem, o którym więcej możesz przeczytać tutaj.
  • Herbata – niesłodzona lub słodzona erytrytolem, o którym więcej możesz przeczytać tutaj.
  • Napoje zero kalorii.
  • Jeśli chodzi o alkohole to: alkoholowe i bezalkoholowe piwo, czerwone wino (czerwone wytrawne mają najniższą zawartość węglowodanów), białe wino (słodkie białe mają najwyższą zawartość węglowodanów), lekka whisky lub wódka zmieszana z dietetyczną colą; wódka zmieszana z bezcukrową mieszanką lemoniady lub sokiem cytrynowym. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o piciu alkoholu na keto, to kliknij tutaj.

Pamiętaj, aby sprawdzić etykiety żywieniowe na zawartość węglowodanów przy zakupie każdego rodzaju alkoholu.* Piwo imbirowe jest również dobrym wyborem, jeśli podawane jest dietetyczne – po prostu uważaj, aby nie pić za dużo!

 

 

Keto dieta co to – posumowanie

 

  • Dieta keto to dieta o niskiej zawartości węglowodanów, która pomaga organizmowi spalać tłuszcz zamiast cukru jako podstawowe źródło paliwa.
  • Dieta ketogeniczna jest stosowana od lat dwudziestych XX wieku jako leczenie epilepsji i obecnie ma wiele badań klinicznych w toku dla innych możliwych zastosowań.
  • Jest to skuteczny sposób na utratę wagi bez uczucia głodu, ponieważ zapewnia dużą sytość.
  • Bardzo dobry sposób na poprawę zdrowia, ale może nie być dla Ciebie odpowiedni. Najlepiej zrobić badania przed i skonsultować się z dietetykiem.
  • Dieta keto jest również bardzo dobra dla osób borykających się z różnymi stanami zapalnymi, ponieważ pomaga się ich pozbyć.
  • Co do zasady bardzo często poprawia stan skóry. Może być pomocna dla osób z trądzikiem oraz wywierać korzystny wpływ w postaci odmłodzonej skóry.

Teraz, gdy znasz już niektóre z podstaw diety keto, to nadszedł czas, aby zacząć wprowadzać swoją wiedzę w życie! Więcej szczegółów na temat tego, jak zacząć z keto, jakiego spadku wagi można się spodziewać i jakie rodzaje żywności są najlepsze znajdziesz na naszym blogu.

A jeśli masz jakieś pytania, to nie wahaj się do nas napisać. Ja lub ktoś z naszego zespołu z chęcią Ci pomożemy. Możesz napisać tu w komentarzu, na nasz adres e-mail lub na Instagramie @FoodForce.pl

Wszystkiego dobrego!

Michał Melcer

0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu
      Obliczanie dostawy